Kekurangan seseorang patut ke dijadikan bahan ketawa dan kutukan?



Kekurangan seseorang harus ke kita kutuk atau gelak terbahak-bahak?! Setiap orang ada kekurangan dan kelemahan masing-masing, aku juga ada kekurangan tak aku nafikan tapi kepada anda yang rasa diri tu sempurna sangat tahap dewa tolonglah jangan mengutuk orang lain yang tak sesempurna anda.


Setiap orang ada hati ada perasaan pasti akan terasa adakah dirinya sangat jijik dicipta begitu. Hmm nampaknya seperti anda yang ada masalah dengan kekurangan mereka sedangkan mereka menghargai ciptaan tuhan walaupun mempunyai kekurangan. Anda selalu bercakap ikut sedap mulut je menghina mengutuk yang bukan-bukan sambil disambut dengan gelak tawa yang kuat kalah sorakan goal world cup sedangkan anda tak fikir langsung ia memberi impak yang negatif kepada yang menjadi bahan kutukan, apa yang impak negatifnya
tu fikir la sendiri ok.

Mungkin niat anda cuma ingin berjenaka sekali sekala tapi kalau setiap hari mengutuk je kerja tu dah jadi tabiat buruk. Apa pun kalau boleh janganlah jadikan kekurangan seseorang sebagai modal. Sekarang anda boleh seronok ketawakan kekurangan seseorang sambil berguling-guling atas tanah macam orang mabuk tapi cuba fikir lebih jauh mungkin suatu hari nanti anda berkahwin dan dikurniakan cahaya mata yang tidak sempurna serta dijadikan modal oleh orang lain melemparkan cacian seperti mana yang pernah anda lakukan suatu ketika dahulu baru anda tau. Orang cakap percaya pada karma dan aku percayakannya, setiap perbuatan yang pernah dilakukan pasti akan ada balasan yang sama akan diterima suatu hari nanti.


Gelak la lagi, gelak sekuat hati.


p/s : "Anda" tu ditujukan kepada pengutuk tegar bukan ditujukan kepada anda yang membaca tapi kalau ada yang terasa tu ok la jugak biar anda sedar sikit.
www.tips-fb.com 0 comments

Sharing is caring. Share this article now!

0 comments: